In Friesland wonen de gelukkigste inwoners van Nederland en straks worden het ook de meest gezonde en langstlevende inwoners van ons land. Want Friesland is hard op weg om een ‘Blue Zone’ te worden. Blue Zones zijn gebieden op de wereld waar de mensen gezonder zijn en langer leven dan in andere delen van de wereld. De projectorganisatie Bloeizone Fryslân werkt met gemeenten en inwoners aan een optimaal gezonde leef- én werkomgeving in de Friese steden en dorpen. Een van de belangrijkste speerpunten is Buitenwerken. In de bloeizones van Friesland werken mensen straks geen 8 uur per dag meer binnen. Want het is al lang bekend: hoe meer frisse buitenlucht, hoe beter het is voor de mens. Voor bedrijven die werken aan duurzame inzetbaarheid van hun personeel is dit een geweldige (buiten)kans. De provincie Friesland is de buitenwerkplek bij uitstek: er is ruimte, er is nog ongerepte natuur en het buitenleven zit de Friezen in het bloed. Friesland werkt aan projecten om het buitenwerken te stimuleren en te faciliteren en om zoveel mogelijk bloeizones te creëren waar mensen in de beste condities leven, zowel thuis als op het werk.
Friesland inspireert zakelijke bezoekers door goed voorouderschap. Welke wereld willen we doorgeven aan de volgende generatie? Dit is ook de centrale vraag van het groene en culturele evenement Arcadia dat afgelopen weekend van start is gegaan. De provincie is hier op allerlei manieren mee bezig. Arcadia geeft culturele lading aan deze initiatieven.
Vogelspotter of fashionista, vakantieliefje of juist op honeymoon, bijzonder overnachten of zeilen bij windkracht 14 – wie echt wat wil beleven doet het deze zomer Friesland style! Om de diversiteit van de eigenzinnige provincie Friesland te benadrukken, start Merk Fryslân woensdag 2 augustus een kleurrijke zomercampagne vol Friese fratsen, met de nieuwe profilering: Friesland style. In Friesland is alles namelijk nèt even anders. Wat gemoedelijker, wat eigenzinniger, wat langzamer misschien, maar ook wat ‘vrijer’… Al die kleine ‘net-andersen’ bij elkaar opgeteld maken Friesland tot een compleet andere beleving.
Dol op muziek, theater, een feestje? Tijd om het dan eens wat hoger in Nederland te zoeken. Leeuwarden heeft meer dan 50 (inter)nationale evenementen in de planning met voor elke festival lover wat wils. Openluchttheater en livemuziek staan centraal tijdens het Fries StraatFestival eind mei, in juni klinkt een weekend lang klassieke muziek voor alle leeftijden op de CityProms. Liever de stad uit? Reis dan af naar Terschelling voor eilandfestival Oerol, bezoek Welcome to the Village net buiten Leeuwarden of laat je psychedelisch verrassen op Psy-Fi in natuurgebied De Groene Ster. In 2018 is Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofstad van Europa, in 2017 alvast een hele serie spetterende voorproefjes. Ontzettend cultureel verantwoord!
Merk Fryslân, de regiomarketingorganisatie voor de provincie Friesland, heeft USP Marketing PR aangesteld als PR bureau voor de Nederlandse markt. USP Marketing PR gaat Merk Fryslân adviseren bij de ontwikkeling van PR-activiteiten voor de promotie van bestemming Friesland, de Waddeneilanden en Leeuwarden en fungeert als sparringpartner voor de campagne Leeuwarden-Fryslân 2018.