21 May 2019
Afgelopen weekend vond de Turkish Airlines Euroleague Final Four plaats, het topniveau basketbaltoernooi waar de vier beste Europese teams, Fenerbahce Beko Istanbul, Anadolu Efes Istanbul, CSKA Moscow en Real Madrid, voor de kampioenstitel hebben gestreden. CSKA Moscow won de felbegeerde kampioenstitel op zondag 19 mei in de Final Four. Twee van Europa's leidende basketbalteams Anadolu Efes Istanbul en CSKA Moscow streden in Europa's basketbalcompetitie op het hoogste niveau.
Tijdens de openingswedstrijden van de Final Four op vrijdagavond speelde Fenerbahce Beko Istanbul tegen Anadolu Efes Istanbul. Hierna speelde Real Madrid tegen CSKA Moskou. De verliezende teams, Fenerbahce Beko Istanbul en Real Madrid stonden daarna tegenover elkaar, waarbij Real Madrid de derde plaats won.
CSKA Moskou won de wedstrijd met de volgende resultaten:
Enjoy the flight
Voor het eerst in een basketbalcompetitie werd tijdens de finale de totale springtijd van de spelers gemeten met behulp van HEED-sensoren, waarbij de bewegingen van elke speler werden bijgehouden om gegevens te verstrekken over de schietende, dunking, springende, terugkaatsende en blokkerende bewegingen. Kyle Hines van CSKA Moscow kwam uit als winnaar van de "Enjoy The Flight" -wedstrijd met zijn indrukwekkende 18 seconden en 45 splitseconden in de lucht tijdens de laatste match van het kampioensteam. Hines kreeg 184.500 Miles & Smiles Travel-miles van de FFP Turkish Airlines. Daarnaast ontving de EuroLeague MVP, Will Clyburn van CSKA Moscow 1.000.000 Miles & Smiles Travel-miles van de Senior Vice President van Turkish Airlines, Corporate Communications, Seda Kalyoncu.
Trotse titelsponsor
Sinds 2010 is Turkish Airlines de officiële titelsponsor van Turkish Airlines EuroLeague en het Final Four-toernooi. M. İlker Aycı, bestuursvoorzitter van Turkish Airlines en het uitvoerend comité, zei: "Een aantal van de beste basketbalspelers ter wereld hebben meegedaan aan Turkish Airlines EuroLeague Final Four. Ik wil de winnaars van de titel feliciteren, maar ook alle andere teams die deelnamen aan dit seizoen. Wij bij Turkish Airlines zijn er trots op de hoofdsponsor van EuroLeague te zijn, die bijdraagt aan de groei en promotie van deze fantastische sport over de hele wereld. We kijken uit naar het volgende seizoen van wereldklasse basketbal en naar de 2020-editie van de EuroLeague Final Four van Turkish Airlines."
Over Turkish Airlines
Turkish Airlines, lid van Star Alliance, werd in 1933 opgericht met een vloot van vijf vliegtuigen en is tegenwoordig een vijfsterrenmaatschappij met een vloot van 332 (passagiers- en vracht) vliegtuigen. De maatschappij vliegt naar 306 bestemmingen wereldwijd, met 49 binnenlandse en 257 internationale bestemmingen in 124 landen. Meer informatie over Turkish Airlines is te vinden op haar officiële website www.turkishairlines.com of haar sociale media-accounts op Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin, en Instagram
Over Euroleague Basketball
Euroleague Basketball (EB) is een wereldleider in de sport- en entertainmentbranche, toegewijd aan het leiden van de Europese topwedstrijden van professionele basketbalclubs onder een innovatief organisatiemodel. Eigendom van en beheerd door enkele van de meest succesvolle en historische clubs ter wereld, beheert en organiseert EB de twee belangrijkste basketbalspelen van het continent, de Turkish Airlines EuroLeague en de 7DAYS EuroCup, evenals de sport premier onder-18 showcase, de EB Adidas Next Generation Tournament. De EB-wedstrijden brengen de elite van het Europese basketbal naar alle vijf continenten en naar de hele sportgemeenschap via het OTT-platform EuroLeague TV. EB organiseert ook een reeks gemeenschaps- en educatieve programma's. Het baanbrekende programma voor maatschappelijk verantwoord ondernemen One Team bestaat uit 40 clubs die al een verschil hebben gemaakt in de levens van meer dan 16.000 deelnemers. Hun Sports Business MBA traint toekomstige professionals in sportmanagement.