DNATA BREIDT UIT MET PASSENGERSAFHANDELING OP SCHIPHOL

7 March 2017


Luchtvaartserviceprovider dnata breidt haar diensten op Amsterdam Airport Schiphol verder uit met passagiersafhandeling. Het is een logische aanvulling voor het bedrijf dat al sinds 2015 vracht afhandelt op de luchthaven. In het kader van deze uitbreiding heeft dnata 40 nieuwe medewerkers aangenomen. De werkzaamheden van dnata in Nederland bestaan nu uit handling services op het gebied van passagiers, bagage, platform en vracht. dnata was vorig jaar betrokken bij het laden en lossen van 2.800 vluchten op de Amsterdamse luchthaven en verzorgde er de afhandeling van 414.000 ton vracht. 

Meer passagiersservices
dnata verzorgt op Schiphol de passagiersafhandeling van de Turkse low cost airline Onur Air, die per week 40 vluchten tussen Amsterdam en Istanbul uitvoert met een totale capaciteit van 1.440 stoelen. Onur Air vliegt met verschillende toestellen, waaronder A320, A321 en A330, dnata was al verantwoordelijk voor de afhandeling van de vracht. In april gaat dnata meer passagiersservices uitvoeren door de uitbreiding van haar contract met Emirates. De afhandeling van de twee dagelijkse vluchten vanaf Dubai, uitgevoerd met een A380 met een capaciteit van 519 per vlucht, is dan ook in handen van dnata. 

Nieuwe opdrachtgevers
Erik de Goeij, CEO van dnata Nederland over de uitbreiding op Schiphol: “Passagiersafhandeling is voor dnata een voor de hand liggende volgende stap in Amsterdam. Het geeft ons nog meer groeipotentie en we kunnen de klanten waar we al vracht voor afhandelen een nog breder aanbod bieden. Het nieuwe contract met Onur Air beschouwen we als een blijk van vertrouwen in de consistentie en kwaliteit van onze services en natuurlijk in ons team. Dankzij onze aandacht voor de eisen van onze klanten en ons begrip voor hun strakke vluchtschema’s, krijgen we er steeds meer nieuwe opdrachtgevers bij.”  

Over dnata
dnata – Dubai National Air Travel Agency – is een van de grootste aanbieders van luchtvaartservices wereldwijd. Het bedrijf is gespecialiseerd in o.a. ground handling, cargo, catering aan boord, IT-oplossingen en travel services. Het bedrijf heeft een uitstekende reputatie voor het leveren van kwalitatieve en klantgerichte hulp. dnata is werkzaam in 75 landen verdeeld over zes continenten. Zie voor meer informatie www.dnata.com

 

DNATA BREIDT UIT MET PASSENGERSAFHANDELING OP SCHIPHOL