Emirates’ innovaties op de luchthaven faciliteren veilige reizen

6 September 2021


Uitgebreider netwerk
Sinds Dubai weer open is voor internationale bezoekers, heeft Emirates geleidelijk haar netwerk en vluchtschema's hersteld. Van slechts een handvol steden in juli 2020, naar meer dan 120 bestemmingen vandaag de dag. In oktober worden daar zelfs nog meer vluchten op meer dan 20 Emirates routes aan toegevoegd.

Excellente reiservaring
Emirates streeft er altijd naar om de best mogelijke reiservaring te bieden, met name in een turbulente tijd voor de internationale reisindustrie. Emirates is doorgegaan met het leveren van innovatieve nieuwe klantenservices, het waarborgen van de gezondheid en veiligheid van Emirates’ passagiers en medewerkers en het verstrekken van de meest actuele reisinformatie voor reizigers over de hele wereld. Deze investeringen van de afgelopen 12 maanden hebben Emirates in staat gesteld om de hervatting van reizen te vergemakkelijken en de ervaring te verbeteren.

Digitale innovaties
In 2019 begon Emirates met het testen en implementeren van biometrische technologie op verschillende contactpunten op de luchthaven. In het afgelopen jaar heeft de luchtvaartmaatschappij de uitrol van biometrische technologie versneld. Vandaag de dag zijn er meer dan 30 biometrische camera's actief in de Emirates hub in Dubai, waaronder bij de incheckbalies, de ingangen van de First en Business Class lounges en een select aantal boarding gates. Sinds de implementatie hebben meer dan 58.000 reizigers deze handige, contactloze en veilige verificatieoptie gebruikt om toegang te krijgen tot de Emirates Lounge. Meer dan 380.000 passagiers hebben biometrische poorten gebruikt om aan boord van hun vlucht te gaan.

Selfservice check-in
Emirates heeft sinds de pandemie een opwaartse trend gezien bij reizigers die ervoor kiezen om de biometrische kanalen te gebruiken en is van plan het aantal instapgates met biometrische scanners uit te breiden. De luchtvaartmaatschappij heeft ook nauw samengewerkt met belanghebbenden van Dubai Airport, waaronder het immigratieteam (GDRFA), om Smart Gates opnieuw te activeren. Hiermee kunnen reizigers (die daarvoor in aanmerking komen) bij aankomst en vertrek met behulp van nieuwe contactloze technologieën binnen enkele seconden door de paspoortcontrole gaan. Door passagiers in staat te stellen in te checken, hun instapkaart te ontvangen, stoelen aan boord te kiezen en hun koffers af te geven, zijn de nieuwe self-service incheck- en bagagekiosken van Emirates, sinds de introductie in september 2020, steeds meer in gebruik genomen. In juli en augustus alleen al maakten meer dan 568.000 reizigers gebruik van deze handige service, waardoor zij wachtrijen aan de balie over konden slaan, gemakkelijk door de luchthaven konden navigeren en direct door konden gaan naar immigratie. Na de positieve ontvangst van reizigers, introduceert Emirates deze maand 6 extra self-service incheck- en bagagekiosken in de First en Business Class terminals. 

Gemakkelijker bagage problemen melden
In het afgelopen jaar heeft Emirates ook nieuwe technologie geïntroduceerd om het voor passagiers gemakkelijker te maken om vertraagde of beschadigde bagage op emirates.com te melden. Dit vermindert papierwerk en stress, verbetert de transparantie en stelt Emirates in staat reizigers beter van dienst te zijn op het gebied van het controleren, traceren en oplossen van bagage gerelateerde vragen.

Altijd op de hoogte van de meest recente reisvereisten
In een omgeving waar reisvereisten dagelijks veranderen op land-, regio- of luchthavenniveau, heeft Emirates alles uit de kast gehaald om de laatste informatie aan haar reizigers te verstrekken. Door gebruik te maken van het wereldwijde netwerk en de teams ter plaatse om de laatste toegangsvereisten voor elke bestemming te verzamelen en te verifiëren, is de Covid-19 informatiehubvan Emirates, die minstens één keer per dag wordt bijgewerkt, een van de belangrijkste informatiebronnen voor reizigers geworden.

Digitale verificatie
Emirates is ook een voorloper geweest in het adopteren van digitale verificatieoplossingen voor reizen. Van de IATA Travel Pass tot het samenwerken met de gezondheidsautoriteiten van de VAE, om zo efficiënte digitale controles voor Covid-19 reisdocumenten mogelijk te maken. Deze projecten leveren meerdere voordelen op; van betere ervaringen voor passagiers en minder papiergebruik tot verbeterde efficiëntie en betrouwbaarheid bij de controle van reisdocumenten. Emirates was een van de eerste luchtvaartmaatschappijen die zich in april aanmeldde voor IATA's Travel Pass en biedt nu dit gemak aan passagiers die tussen Dubai en 10 geselecteerde steden vliegen. Ook heeft Emirates plannen om de service verder uit te rollen over het netwerk naarmate IATA blijft uitbreiden en serviceproviders in meer markten vastlegt. In oktober wil de luchtvaartmaatschappij de implementatie van IATA Travel Pass voor reizigers op alle bestemmingen hebben verlengd.

Verbeterde reinigings- en desinfectieprotocollen
Het afgelopen jaar heeft Emirates nauw samengewerkt met de autoriteiten en luchtvaartpartners om de gezondheid en veiligheid van alle reizigers en medewerkers op de luchthaven te waarborgen, ook al veranderden gezondheidsprotocollen constant over de hele wereld. Zelfs voordat de Wereldgezondheidsorganisatie Covid-19 officieel tot pandemie verklaarde, implementeerde Emirates al verbeterde reinigings- en desinfectieprotocollen op alle contactpunten op de grond en aan boord. Op de luchthaven installeerde Emirates ook beschermende schilden bij alle incheckbalies en implementeerde fysieke afstand in alle gebieden.

Speciale robotreinigingstests
Alle bioveiligheidsprotocollen worden voortdurend herzien en bijgewerkt in overeenstemming met de laatste medische richtlijnen. Emirates heeft ook gebruik gemaakt van de samenwerking met het Aviation X-lab innovatie incubatorprogramma van de VAE om robotreinigingstests uit te voeren in de kenmerkende lounges op de luchthaven van Dubai. Deze robots gebruiken speciale technologie om de meeste virussen te elimineren en voor een gezondere omgeving te zorgen.

Naast het feit dat Emirates in februari 2020 een van de eerste luchtvaartmaatschappijen was die PBM's (persoonlijke beschermingsmiddelen) voor de eerstelijnsmedewerkers uitrolde, voerde Emirates toen Covid-19 vaccins beschikbaar kwamen een bedrijfsbrede campagne uit om werknemers aan te moedigen zichzelf en anderen te beschermen in een inspanning die ertoe heeft geleid dat meer dan 95% van alle medewerkers volledig is gevaccineerd.

Emirates’ innovaties op de luchthaven faciliteren veilige reizen