30 June 2023
Geschiedenis met Emirates
De Academy Award winnende acteur en filantroop is al een fan van Emirates en is ook een frequent flyer die Dubai meerdere keren heeft bezocht. In exclusieve beelden achter de schermen, opgenomen aan boord van de Emirates A380, onthult Cruz haar passie voor Emirates en de positieve associatie die ze met het merk heeft. Ze vertelt dat ze blij is om met Emirates samen te werken nadat ze jarenlang met de luchtvaartmaatschappij heeft gereisd, op enkele van de meest bijzondere trips van haar leven.
Unieke ervaring
De nieuwe tv-commercials worden vanaf juni 2023 wereldwijd uitgezonden, zowel in het Engels als in Penelope's moedertaal, Spaans. Met het tot nadenken stemmend thema van 'reizen gaat niet alleen over de eindbestemming; het gaat ook over hoe je er komt', tonen de korte advertenties Cruz die alle exclusieve luxe proeft die Emirates First en Business Class passagiers ervaren als ze met Emirates vliegen. Van een ambachtelijk drankje in de A380 Onboard Lounge, tot heerlijk douchen boven de wolken, juichen bij een voetbalwedstrijd die live op tv wordt uitgezonden en genieten van royale porties luxe kaviaar. In een andere spot komt ze tot rust in de ruime, nieuwe Premium Economy Class stoelen van Emirates.
Van alle gemakken voorzien
Ze communiceert met het cabinepersoneel van Emirates in meerdere talen en geniet van de grote verscheidenheid aan films en inhoud op het bekroonde ice inflight entertainmentsysteem van Emirates, bekeken op een enorm 32-inch full HD LCD-scherm – het grootste in de luchtvaartindustrie. Cruz wordt ook gefilmd terwijl ze de persoonlijke temperatuurregeling in haar privé First Class Suite bediend, een op maat gemaakte verrekijker gebruikt om te genieten van het uitzicht, en de hydra-actieve vocht inbrengende pyjama van Emirates draagt om een siësta te houden in haar ligbed, omgeven door een scala aan luxe voorzieningen – zodat haar reis vanaf het begin spectaculair is.
Concept realisatie
Elk van de nieuwe tv-spots werd geregisseerd en tot leven gebracht door Robert Stromberg, een tweevoudig Oscar-winnende Hollywood-regisseur, met 21 prijswinnende en 30 nominaties voor films, tv-series en commercials tijdens zijn illustere carrière. Stromberg werkte nauw samen met het merk team van Emirates om ervoor te zorgen dat de commericals de doordachte luxe van de Fly Better ervaring overbrengen, met behoud van Cruz' brutale gevoel voor humor. Het gewaardeerde productiehuis Ridley Scott Associates en Framestore, de meermaals bekroonde creatieve studio voor speciale effecten, ondersteunen eveneens de reeks.
Totaal plaatje
Richard Billington, Emirates' Senior Vice President of Brand and Advertising, zegt: 'Emirates draait om beter vliegen, waarbij de reis naar je bestemming even belangrijk is als de plaats zelf. Wij zorgen voor elk detail in de Emirates ervaring en wilden een merkambassadeur die het merk weerspiegelt. Het moest iemand zijn met klasse, stijl en een moderne wereldwijde uitstraling. 'Penelope is de perfecte keuze.'
In navolging van andere wereldwijde succesvolle advertenties zoals Burj Girl, Jennifer Aniston onboard Emirates en Gerry the Goose, zal Penelope Cruz deelnemen aan de reclame serie die wereldwijd zal worden uitgezonden op tv en op Emirates' eigen digitale kanalen, met meer gezamenlijke activiteiten die het komende jaar zullen worden aangekondigd. Beelden van de campagne zijn nu al hier te bekijken.
Meer informatie over Emirates vind je hier.