Emirates verbetert reiservaring met contactloze self-service check-in

3 February 2021


Contactloze service
De 32 self-service bagage drop-off machines en de 16 self-service check-in kiosken kunnen volledig worden bediend met mobiele apparaten zonder de schermen aan te hoeven raken; dit zorgt voor een veilige en gemakkelijke ervaring op de luchthaven. Via de kiosken kunnen reizigers zelf hun check-in in orde maken, hun instapkaart ontvangen, zitplaatsen aan boord kiezen en hun bagage afgeven. Er zijn ook nieuwe diensten toegevoegd waarmee passagiers voor aanvullende aankopen, zoals extra bagage, direct bij de kiosken kunnen betalen.

Verbeterde reiservaring
De self-service check-in kiosken, geplaatst in de Economy check-in zone in Terminal 3, vormen een aanvulling op de balies die bemand worden door Emirates check-in werknemers om de wachttijd voor reizigers tijdens piekperiodes te verminderen en de ervaring in Dubai te verbeteren. De service is nu beschikbaar voor passagiers die naar vrijwel alle bestemmingen reizen, behalve naar de VS, Canada, China, India en Hong Kong vanwege de extra veiligheidsmaatregelen van deze bestemmingen. Meer kiosken zijn gepland voor de First en Business Class check-in zone.

Biometrische gezichtstechnologie
Emirates heeft alles in werk gesteld om een slimme contactloze reis voor haar passagiers te creëren. Reizigers kunnen er ook voor kiezen om het geïntegreerde biometrische pad te gebruiken om zich efficiënt door DXB te kunnen verplaatsen. Door gebruik te maken van de nieuwste biometrische gezichtstechnologie, checken Emirates passagiers in voor hun vlucht, vullen ze de immigratieformaliteiten in, gaan ze de Emirates Lounge binnen en kunnen ze aan boord van hun vluchten komen door simpelweg een wandeling over de luchthaven te maken.

Contactloze service aan boord
De contactloze service gaat aan boord verder met digitale menu's die beschikbaar zijn op de Emirates app, zodat passagiers menukaarten op hun persoonlijke apparaten zowel online als offline kunnen doorbladeren; en ook op het Wi-Fi portaal van Emirates zonder dat hier een Wi-Fi pakket voor hoeft aangeschaft te worden.  

De Emirates app kan ook worden gebruikt om een afspeellijst te maken met keuze uit meer dan 4.500 kanalen van het inflight entertainmentsysteem ice en deze vervolgens te synchroniseren met de persoonlijke schermen aan boord. In de komende maanden zullen passagiers ook in staat zijn om de schermen te besturen via hun persoonlijke apparaten.

Bekijk hier een video met meer informatie over de nieuwe contactloze services op DXB en aan boord.

Over Emirates
Emirates is ’s werelds grootste internationale luchtvaartmaatschappij met een wereldwijd netwerk van 157 bestemmingen in 83 landen op zes continenten, waaronder 14 cargo-bestemmingen. De luchtvaartmaatschappij heeft 270 moderne vliegtuigen en is ’s werelds grootste exploitant van de Airbus A380 en de Boeing 777 luchtvaartfamilie. Momenteel voert Emirates zeven vluchten per week uit met passagiers tussen Dubai en Amsterdam. De luxueuze voorzieningen van de luchtvaartmaatschappij, de regionaal geïnspireerde gastronomische keuken, het bekroonde in-flight entertainmentsysteem ice en de ongeëvenaarde gastvrijheid van het iconische meertalige cabinepersoneel met meer dan 135 nationaliteiten hebben Emirates tot een van ’s werelds meest erkende luchtvaartmerken gemaakt.

Voor meer informatie over Emirates, inclusief hoe vluchten geboekt kunnen worden en de algemene voorwaarden, zie www.emirates.com

 

Emirates verbetert reiservaring met contactloze self-service check-in