Logis Hotels kijkt vooruit en bereidt zich voor op de toekomst

18 February 2021


Veel bij Logis Hotels aangesloten hoteliers ervaren dat hun gasten waarde hechten aan hun authenticiteit, betrouwbaarheid en het niveau van de veiligheidsmaatregelen. Het persoonlijke en kleinschalige karakter van veel van de aangesloten ondernemers speelt hierbij een positieve rol.

Rechtstreeks boeken
Logis Hotels wil daarom meer inzetten op dit persoonlijke contact. “We willen klanten bijvoorbeeld nadrukkelijker vragen om rechtstreeks bij de ondernemers te reserveren, in plaats van via de boekingssites”, aldus Karim Soleilhavoup, algemeen directeur van de Logis Hotels-groep. Klantentrouw is bij Logis-hotels groot. Zo meldden meerdere bedrijven dat bij annuleringen vaak zonder meer akkoord werd gegaan met een voucher. “Soms werd bewust aanbetaald voor een toekomstig verblijf, om de ondernemers te ondersteunen.” Op hun beurt stelde een aantal Franse hoteliers, gevestigd in de buurt van ziekenhuizen, kamers beschikbaar om zorgpersoneel te ondersteunen.

Nederlands Logis-succes in Barchem
Dat het persoonlijke, kleinschalige karakter van Logis-adressen ook in Nederland wordt gewaardeerd bleek in december 2020 toen de vakjury van de Nederlandse Horecaprijzen boetiekhotel BonAparte, aan de Lochemseweg in Barchem de eerste prijs toekende. Een opsteker voor eigenaar-directeur Harm Oosting, die blij was met de uitgesproken waardering voor alle coronamaatregelen in zijn hotel. “Ook de persoonlijke aandacht voor de gast en onze service werden genoemd, net als dat het hier minder hectisch is, rustiger dan elders. Ook onze klanten waarderen dat zeer”, zo zegt hij.

Bedrijven in winterslaap
Zo’n 15 procent van de bij de groep aangesloten ondernemers heeft gekozen voor een ‘winterslaap’, met name hoteliers in grootstedelijke agglomeraties. Door het ontbreken van boekingen van buitenlandse klanten noteren zij 45 procent minder omzet. Logis Hotels heeft maatregelen genomen om getroffen hotels zo goed mogelijk te ondersteunen.

Kansen via loyaliteitsprogramma en telewerkers
Door het creëren van goede (tele)werkplekken in de hotels voor zzp’ers en andere zakelijke klanten wil Logis Hotels een nieuwe doelgroep aanboren. In 2020 tekenden ruim 40.000 gasten in op het loyaliteitsprogramma en ontvingen zij de bijbehorende ETIK-card. Met deze kaart sparen klanten punten in de hotels en restaurants van de Logis-groep waarmee ook ecologische, economische en sociale initiatieven rond de hotels worden gesteund. De Logis-deelnemers willen positief bijdragen aan hun omgeving!

Vijftig nieuwe leden
In 2020 meldden vijftig nieuwe leden zich aan bij Logis Hotels. In Belgie onder andere Logis Domaine Vertes Feuilles en in Frankrijk Logis Hôtel Le Logis du Péré, Logis Hôtel Atoll, Châteaux & Demeures Le Moulin des Templiers & Spa, Citotel Les Dômes Perpignan Sud en Urban Style Hôtellerie du Cheval Noir.

Over Logis Hotels
Logis Hotels is hét internationale samenwerkingsverband van onafhankelijke hotels en restaurants. In acht Europese landen telt de groep ruim 2.400 adressen, waar wordt geopereerd onder zes merknamen: Logis d’Exception, Châteaux & Demeures, Logis Hotels, Auberges de Pays, Citotel en Urban Style. Sommige leden staan al meer dan zeventig jaar garant voor authentieke reiservaringen. Allemaal bieden ze hun gasten de zekerheid van een hartelijke en goed verzorgde ontvangst, comfortabele kamers en een uitstekende keuken waarin streekproducten centraal staan. De Logis-hoteliers hebben hart voor hun regio en werken nauw samen met de serviceverleners en producenten om hen heen.
Logis Hotels voelt zich thuis op platteland en in de stad, soms bij eenvoud, soms bij een mondaine touch. Er wordt serieus werk gemaakt van duurzaamheid: de leden willen bekend staan om hun unieke hotellerie, met oog voor het milieu en betrokken bij de sociale omgeving. Zie voor meer informatie, ook wat betreft de vijftien Nederlandse leden, www.logishotels.com/nl.

Logis Hotels kijkt vooruit en bereidt zich voor op de toekomst