Mahou San Miguel helpt Nederlandse horecaklanten met heropstart

10 June 2020


  • Het Spaanse bedrijf wil op deze manier bijdragen aan de vermindering van de financiële impact die de COVID-19 pandemie heeft op bars en restaurants
  • Met de merken Mahou, San Miguel en Alhambra is Mahou San Miguel al 20 jaar de leidende Spaanse bierbrouwerij in de Nederlandse horeca
  • Voor dit initiatief kan Mahou San Miguel rekenen op de steun van La Cerveza Española, de belangrijkste speler betreft de import van Spaans bier

Mahou San Miguel, een Spaanse bierbrouwerij, die al meer dan 20 jaar actief is in Nederland, heeft een globaal plan opgesteld om hulp te bieden aan diens horecaklanten in Nederland. Een van de maatregelen is de levering van de biermerken Mahou, San Miguel en Alhambra met als doel te helpen bij de heropstart van de bedrijven en de kosten gedurende deze uitdagende periode zoveel mogelijk te reduceren. Hierbij worden in 115 etablissementen in Nederland de fusten die voor de lockdown geopend waren en waarvan het bier door de genomen restricties, niet gebruikt kon worden, kosteloos vervangen.

La Cerveza Española, leider in import van Spaans bier in Nederland, ondersteunt het initiatief van Mahou San Miguel. Beide bedrijven werken al twee decennia samen en dat heeft gezorgd voor een geconsolideerde aanwezigheid van deze merken in de bars en restaurants in Nederland. Vooral het merk Mahou heeft sinds 2016 zijn volume verdrievoudigd en is hiermee het meest vertegenwoordigde Spaanse bier merk in de Nederlandse horeca. Mahou heeft zonder twijfel haar populariteit deels te danken aan het grote aantal Nederlanders dat jaarlijks Spanje als vakantieland kiest en bij thuiskomst ook van het merk wilt genieten.

Nederland is, na Spanje en Portugal, het derde land waarin Mahou San Miguel middelen inzet om hulp te bieden aan de horecagelegenheden bij de heropstart na de gedwongen sluiting in verband met de COVID-19 pandemie. De bierbrouwerij is van plan deze hulp uit te breiden naar andere landen zoals Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Noorwegen en Zwitserland.

Elena Reviriego, Internationaal commercieel directeur van Mahou San Miguel, zegt: “Ondanks de impact die ons bedrijf heeft moeten incasseren in verband met de coronacrisis, willen we dat onze Nederlandse klanten weten dat we er voor ze zijn. Meer dan ooit gaan wij ons uiterste best doen om ze te helpen. Daarom hebben we besloten onze middelen te richten op dit plan om bij te dragen aan de versnelling van het herstel van de horecasector en te kunnen helpen bij de heropstart van hun zaken.“

Over Mahou San Miguel

Familiebedrijf Mahou San Miguel is een 100% Spaanse onderneming en leider in de bierindustrie in Spanje. Het bedrijf is sinds 20 jaar actief in Nederland met een uitgebreid assortiment aan bieren, waaronder Mahou Maestra, Mahou Cinco Estrellas Session IPA, Alhambra Reserva 1925, San Miguel Especial en 0,0%. Daarnaast heeft het merk een breed aanbod aan internationale bieren en watermerken, zoals bijvoorbeeld Solán de Cabras. De internationalisering is een van de strategische middelen die wordt ingezet voor de ontwikkeling van het bedrijf. Mahou San Miguel produceert meer dan 70% van het Spaanse bier dat wereldwijd wordt geconsumeerd en is actief in meer dan 70 landen.

Mahou San Miguel helpt Nederlandse horecaklanten met heropstart