Visit Dubai stelt USP Marketing PR aan voor de promotie van Dubai

De nieuwste vrijetijdsbestemming in Nederland

19 December 2022


Issam Kazim, CEO, Dubai Corporation for Tourism & Commerce Marketing (DTCCM) zei: “2022 was een transformerend jaar voor het ontwikkelen en verbreden van de wereldwijde aantrekkingskracht van Dubai, waarbij focus lag op de bestemming top-of-mind te houden en tegemoet te komen aan de uiteenlopende behoeften van internationale reizigers. Nu de wereld weer in beweging is, is ons vermogen om snel te reageren, ons aan te passen, te evolueren en bestaande en nieuwe segmenten van reizigers aan te boren, de sleutel tot de inspanningen van Dubai om te profiteren van een snel en radicaal evoluerend wereldwijd toerismelandschap. We hebben gezorgd voor een gestage toestroom van internationale bezoekers door meer waarde te bieden dan welke vergelijkbare bestemming dan ook. Nederland heeft de afgelopen jaren een gestage groei doorgemaakt en is nu een markt met topprioriteit voor ons.”

”Dubai biedt een unieke reiservaring en ik ben enorm trots dat USP door Visit Dubai is geselecteerd als hun eerste PR-bureau in Nederland. Na een competitieve pitch zijn we verheugd de kans te krijgen om de missie van Visit Dubai te ondersteunen en de verbazingwekkende verhalen te vertellen over unieke en uitzonderlijke reiservaringen in Dubai,” aldus Jeannette Spits, CEO, USP Marketing PR.

Ongekende populariteit
In de eerste tien maanden van 2022 telde Dubai meer dan 11 miljoen internationale bezoekers, waarmee het niveau van voor de coronapandemie bijna is geëvenaard. Nederland staat op nummer 18 als bronmarkt met 123.000 bezoekers die het emiraat bezochten in 2022*. Daarmee is het Nederlandse bezoekersaantal 11% hoger dan het pre pandemische niveau – een duidelijk teken dat Dubai ongekend populair is onder Nederlandse reizigers.

Over Dubai
Dubai is geselecteerd als de nummer 1 wereldwijde bestemming, de nummer 1 bestemming voor 'City Lovers' en de nummer 4 bestemming voor 'Food Lovers' in de Tripadvisor Travellers' Choice Awards 2022. Deze onderscheidingen spreken boekdelen over de aantrekkingskracht van de stad op een divers wereldwijd publiek. Een stedentrip, een strandvakantie, een ontspannend verblijf of een unieke woestijnervaring; in Dubai is er voor iedere reiziger wat wils. De stad blijft een van 's werelds meest populaire vakantiebestemmingen, met name tijdens het winterseizoen. Bezoekers hebben de keuze uit een scala aan hotels voor elk budget, evenals spannend entertainment en eindeloze diner- en winkelopties voor alle leeftijden. Van zonovergoten stranden en culturele activiteiten tot toeristische hotspots en vrijetijdsvoorzieningen; Dubai biedt een verscheidenheid aan ervaringen van wereldklasse.

Voor meer informatie over Visit Dubai, zie: www.visitdubai.com/nl/.

Voor meer informatie over USP Marketing PR, zie: www.usp.nl.

 

* Nederlandse reizigers die Dubai bezochten tussen januari en oktober 2022

Visit Dubai stelt USP Marketing PR aan voor de promotie van Dubai